REORGANIZACJA BIBLIOTECZKI - NOWY DOM DLA DWUSTU KSIĄŻEK



Ostatnio miałam zupełny remont w pokoju. Szczerze mówiąc, głównym jego powodem (poza różowymi ścianami) był brak miejsca na książki. Były wciśnięte tam, gdzie się dało, na kilku różnych półkach. W końcu więc mam wymarzone dwa regały tylko i wyłącznie na książki!





Mniej więcej tak wyglądało to przedtem. Nie ma zdjęć wszystkiego, bo książki były jeszcze na paru innych półkach, a zdjęcia były robione tuż przed wymianą mebli, kiedy już były przygotowane do przeniesienia (np. Percy jest w pudełkach). Wciskałam je, gdzie się dało, czekając tylko na nowe regały.




A tak wyglądają wszystkie książki po zdjęciu z półek. No to teraz trzeba je ustawić, żeby było gdzie spać.



Oto cała biblioteczka, efekt wielogodzinnej pracy. Zdradzę Wam, w jaki sposób układałam książki.



Zaczęłam od Heartland'u i Ulysses'a Moore, ponieważ takie serie bardzo ładnie prezentują się bez towarzystwa innych książek, Pewnie niedługo i tu coś postawię, bo nie będzie miejsca, ale teraz wygląda to cudnie, jeszcze z tym rowerkiem.
Jako ozdoby postawiłam jeszcze skarbonkę, kubek z zakładkami magnetycznymi, konia, kota z Egiptu (nawiązując do drugiej części UM) i świeczkę.



Druga półka od góry jest najbardziej widoczna, więc ustawiłam na niej najlepsze książki. Jedynie Dary Anioła i Tajenica Diabelskiego Kręgu są tu tymczasowo, w końcu Szklany Tron się jeszcze nie skończył, a książek Riordana nie mam wszystkich (wiem, że dopiero zaczęłam przygodę z nim, ale już kocham jego dzieła). 
Postawiłam tutaj most Karola z Pragi, bo ma duże znaczenie w Córce dymu i kości, a wiecie, jak bardzo ją kocham. Golden retriver akurat dlatego, że dobrze przytrzymuje łapkami światełka, a poza tym jest ładny. No i kto nie kocha goldenów.
Co do łańcuszka - dopasowałam zakładki do książek. Tessa z DM od Nadeine, zakładki z EpikPage związane z DA i DM, Katniss od Nadeine, a OUAT (też Natalki) jest dlatego, że a) bardzo kocham ten serial b) bardzo kocham ten serial, a to przecież półka na najlepsze książki, prawda? Nie widać jeszcze Percy'ego z EpikPage, który jest nieco niżej.


Tę półkę przeznaczyłam w większości na książki moondrive, ale nie tylko. W zasadzie układałam tu już większość tak, by pasowała. W drugiej części przypadkiem znalazło się parę czarnych książek, a oprócz tego najnowsze zdobycze, które ładnie ułożę, przy następnej reorganizacji.
Puste miejsce planuję uzupełnić Harrym Potterem, stąd te jelenie i zakładki na światełkach, Chwilowo stoi tam kubek ze zwykłymi zakładkami.


Tutaj książki ułożyłam kolorystycznie, chociaż nie wyszło to idealnie. Następnym razem ułożę je tak jak dawniej, według wysokości,ale trochę nacieszę oczy tą paletą barw.
Figurki postawiłam również ze względu na kolor. Mam jeszcze kilka ładniejszych koni w zanadrzu, więc kiedyś się zmienią.


Na półce po lewej są wszystkie starsze książki, a reszta tak, jak akurat się zmieściło. Po prawej sa wszystkie moje książki z dzieciństwa (poza tymi które oddałam siostrze, przedszkolu czy w jakieś inne miejsca), a że najwięcej ich było o zwierzętach, postawiłam tu konie i kociaki.


Tu są książki, których nie miałam gdzie postawić. Półki sąsiadującej nie pokażę, bo są tam same atlasy i książki, które chcę wymienić, może sprzedać.



Na koniec zostawiam Was z ozdobami z bliska.
I tak, na tym spinaczu jest napisanie Once upon a time, i nie, to nie jest bezpośrednio związane z serialem, tylko ja mam takie skojarzenia. Podziękowania dla Julki, bo ona podarowała mi go, kiedy go u niej zobaczyłam. Miłość od pierwszego wejrzenia.






























Popularne posty z tego bloga

OSOBLIWE I CUDOWNE PRZYPADKI AVY LAVENDER, LESLYE WALTON - RECENZJA

Recenzja - Magonia, Maria Dahvana Headley